پست برق دائم خط مترو پرند آماده شد-راهبرد معاصر
اختلال در روند حرکت قطار مترو به دلیل حادثه برای یک مسافر سردار تقوی: اردبیل امن‌ترین استان کشور است عامل مسمومیت الکلی و فوت ۹ گیلانی در این شهر دستگیر شد نام‌گذاری معابری به نام شهیدان نصرالله و هنیه تصویب شد هشدار نارنجی برای شرق کشور | وقوع رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید سامانه مکان‌یاب در اورژانس راه‌اندازی شد دادستانی تهران علیه مطهره گونه‌ای اعلام جرم کرد هشدار نسبت به رگبار باران و رعد و برق در ۱۸ استان تشکیل پرونده برای مخدوش‌کنندگان امنیت روانی جامعه در روز‌های اخیر بزرگترین شراره خورشیدی به سمت زمین شلیک شد ممنوعیت اجاره ملک به اتباع در این منطقه تهران ممنوعیت‌های توقف و تردد در اطراف مصلای تهران اعلام شد + جزییات دادستانی تهران علیه عبدالرضا داوری اعلام جرم کرد تعطیلی موقت پایانه بیهقی تا پایان مراسم نماز جمعه |پارکینگ بیهقی میزبان نمازگزاران دستگیری عاملان تولید و توزیع مشروبات الکلی تقلبی در گیلان

پست برق دائم خط مترو پرند آماده شد

پست برق دائم خط مترو شهر پرند، به طور کامل تجهیز و آماده بهره‌برداری شد. این پست، برق ۶۳ کیلوولت را برای استفاده در خطوط راه‌آهن ریلی به جریان ۲۰ کیلو ولت تقلیل می‌دهد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۹ - ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۲۴۶۶۰۱

به گزارش راهبرد معاصر، پرویز ظهراب زاده معاون فنی و مهندسی شرکت مترو تهران گفت: خط مترو تهران-پرند، پس از انتظاری ۱۸ ساله، آذرماه سال ۱۴۰۲ به بهره برداری رسید. البته برای تسریع در بهره‌مندی شهروندان از این خط مترو پر تقاضا، جریان برق آن به صورت موقت از ایستگاه فرودگاه امام خمینی (ره) تأمین شد تا پست برق دائم آماده شود.

 

وی در ادامه افزود: در ۶ ماه گذشته با تکمیل تجهیزات این پست برق و به دنبال ۳۰ کیلومتر کابل کشی انجام شده (۶ کیلومتر کابل ۶۳ کیلوولت و ۲۴ کیلومتر کابل ۲۰ کیلوولت)، پست برق دائم آماده بهره برداری شده و جریان برق لازم برای حرکت قطارها، مستقیماً از نیروگاه شهر پرند تأمین می‌شود. این در حالی است که هزینه احداث ساختمان و خرید و نصب تجهیزات پست برق دائم حدود ۲۴۰ میلیارد تومان بوده و حدود ۷۰ درصد تجهیزات آن از اجناس و تولیدات داخلی تهیه شده است.

 

ظهراب زاده در پایان گفت: خبر دیگر از خط مترو پرند آنکه با تکمیل ۶ کیلومتر از تجهیزات ریل سوم خط برگشت، تست گرم این مسیر ۲۰ کیلومتری (خط برگشت) نیز بدون مشکل و با موفقیت پشت سر گذاشته شده و در حال حاضر هر دو خط رفت و برگشت مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) تا شهر پرند، امکان سرویس دهی و تردد ایمن قطار را دارا است. در واقع با تأمین ناوگان بیشتر، شرایط جهت کاهش سرفاصله حرکتی قطارها در این مسیر کاملاً فراهم شده است./ مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار